Project Description

METROPLEX

Metroplex is a task-administration tool tailor-made for our agency. With its help, tasks can be generated in the form of tickets and allocated to a responsible person. Costs, deadlines and additional information can be easily supplemented or linked. So everyone has an overview of outstanding topics as well as capacities and their status. As a mini-tool, Metroplex is as lean as it is effective and can be individually extended as required.

In order better to organize and structure the many day-to-day tasks facing an agency we began, some time ago, to look for a suitable task-administration tool. Having tried out several without finding one which matched our requirements, DGM decided to develop a tool of its own: Metroplex. With this tool we today administer all tasks which present themselves and organize who does what when.

IMPLEMENTATION

Our target was clear and straightforward: the tool should be as simple to use as possible. It should also be clearly arranged and capable of expansion. In addition it would have to be able to be integrated into our existing system landscape via single sign-on and permit the recording of time worked direct on the tickets. The tool was implemented by our development department as a web application – mainly by means of Java (Spring, Hibernate) and Javascript (AngularJS).

RESULT

Metroplex has meanwhile become an established tool in our agency, used for controlling, administering and documenting tasks. In every ticket the project concerned is deposited, and as Metroplex is linked to our application for recording time worked, our staff can register the time they spend straight on the ticket.

In addition, the introduction of Metroplex has considerably

increased transparency,
created a platform that is easy to use,
reduced organizational expenditure,
simplified the take-over of tasks by stand-ins,
yet another step forward in the digitalization of the agency.

METROPLEX

Metroplex ist ein für unsere Agentur maßgeschneidertes Aufgabenverwaltungs-Tool. Damit lassen sich Aufgaben in Form von Tickets erstellen und einer verantwortlichen Person zuweisen. Aufwand, Deadline und Zusatzinformationen können leicht ergänzt bzw. verknüpft werden. So hat jeder einen Überblick über offene Themen sowie Kapazitäten und deren Status. Metroplex ist ein ebenso schlankes wie effektives Mini-Tool und kann bei Bedarf individuell erweitert werden.

Um die vielen täglich anfallenden Aufgaben einer Agentur besser zu organisieren und zu strukturieren, haben wir uns vor einiger Zeit auf die Suche nach einem geeigneten Tool zur Aufgabenverwaltung gemacht. Nachdem wir einige ausprobiert haben, jedoch keines unseren Anforderungen entsprochen hat, beschloss DGM, ein eigenes Tool zu entwickeln: Metroplex. Hiermit verwalten wir heute alle anfallenden Aufgaben und organisieren, wer was wann macht.

UMSETZUNG

Unsere Zielsetzung war überschaubar: Das Tool sollte möglichst einfach zu bedienen sowie übersichtlich und erweiterbar sein. Zudem sollte es sich in unsere bestehende Systemlandschaft per Single Sign-on integrieren und eine Zeiterfassung direkt auf den Tickets ermöglichen. Umgesetzt wurde das Tool von unserer Entwicklungsabteilung als Web-Anwendung – größtenteils mittels Java (Spring, Hibernate) und Javascript (angularjs).

ERGEBNIS

Metroplex ist mittlerweile ein etabliertes Tool in der Agentur, das zur Steuerung, Verwaltung und Dokumentation von Aufgaben verwendet wird. In jedem Ticket ist das zugehörige Projekt hinterlegt. Da Metroplex mit unserer Anwendung zur Zeiterfassung verknüpft ist, können die Mitarbeiter direkt auf dem Ticket Zeit erfassen.

Außerdem haben wir mit der Einführung von Metroplex

• die Transparenz stark erhöht,
• eine einfach zu bedienende Plattform geschaffen,
• den Organisationsaufwand reduziert,
• die Übernahme von Aufgaben durch eine Vertretung vereinfacht,
• einen weiteren Schritt zur Digitalisierung der Agentur getan.

CONTACT

STUTTGART

NUREMBERG

DGM STUTTGART

ADDRESS
DGM Kommunikation GmbH
Forststraße 9
70174 Stuttgart

PHONE
+49 711 72243-200
E-MAIL
info@stager.dgm-kommunikation.de

DGM NUREMBERG

ADDRESS
DGM Kommunikation Nuremberg GmbH
Blumenthalstraße 2–4
90429 Nuremberg

PHONE
+49 911 2723-0
E-MAIL
info@stager.dgm-kommunikation.de

© DGM Kommunikation GmbH, 2020
© DGM Kommunikation GmbH, 2020